Prezentacja z webinarium – Marta Puciłowska
Zapraszamy wnioskodawców przygotowujących projekty do otwartego konkursu w 2021 roku do uczestnictwa w webinarium tematycznym poświęconym trzeciemu obszarowi tematycznemu.
Spotkanie odbędzie się online 16 marca 2021 w godz. 11.00-12.30.
Zgłoszenia do udziału w webinarium przyjmujemy do 15 marca do godziny 12.00 poprzez FORMULARZ
15 marca do zgłoszonych osób roześlemy link do webinarium.
W trakcie spotkania ekspertka z Fundacji Szkoła z Klasą – Marta Puciłowska opowie:
- jakie obszary zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży ucierpiały z powodu pandemii;
- co warto zbadać w swoim środowisku lokalnym, aby zdefiniować potrzeby dzieci i młodzieży;
- jakie działania prowadzi Fundacja Szkoła z Klasą, aby odpowiedzieć na pojawiające się problemy.
Ponadto:
- Marta Puciłowska opowie o badaniu zdrowia psychicznego uczniów i uczennic przeprowadzonego przez Fundację Szkoła z Klasą. Z raportem z badania można się zapoznać TUTAJ.
- Omówimy działania proponowane w omawianym obszarze;
- Przedstawimy główne zasady ubiegania się o środki w otwartym konkursie.
W trakcie spotkania omówimy trzeci obszar tematyczny konkursu, który brzmi:
Działania na rzecz bezpieczeństwa oraz zdrowia psychicznego i fizycznego dzieci
i młodzieży:
- zwiększenie kompetencji osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z zakresu profilaktyki zdrowotnej, szczególnie służących identyfikowaniu potrzeb psychicznych oraz udzielaniu wsparcia w tym zakresie;
- działania doradcze udzielane przez specjalistów osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą w rozwiązywaniu bieżących trudności psychicznych podopiecznych;
- promocja bezpiecznego korzystania z internetu wśród dzieci i młodzieży, a także przeciwdziałanie uzależnieniom cyfrowym;
- zwiększenie dostępu dzieci i młodzieży, szczególnie z mniejszych miejscowości, do pomocy psychologicznej m.in. poprzez upowszechnianie informacji o miejscach oferujących pomoc, nawiązanie i współpracę ze specjalistycznymi ośrodkami lub wolontariuszami posiadającymi niezbędne kompetencje, czy wypracowanie sposobów interwencji kryzysowej.