PUBLIKACJE 2015
Nauka to potęgi klucz – terenowa gra edukacyjna
Scenariusz gry terenowej przybliżającej młodzieży kwestię dostępu do edukacji w krajach globalnego Południa, opracowanej przez Polską Akcję Humanitarną.
Poradnik: Odpowiedzialna konsumentka, odpowiedzialny konsument.
„Odpowiedzialna konsumentka, odpowiedzialny konsument. Poradnik dla propozycji programowej „Ekonomia jest kobietą”.” Publikacja powstała w ramach projektu „Globalnie czyli Odpowiedzialnie” Związku Harcerstwa Polskiego.
Autorka: Magdalena Noszczyk
„Uczę (się) edukacji globalnej” – scenariusze lekcji i projektów edukacyjnych
Materiały dydaktyczne dla nauczycieli (scenariusze lekcji i projektów edukacyjnych przeznaczone dla szkoły podstawowej i gimnazjum) opracowane przez Fundację Civis Polonus, w ramach projektu „Uczymy (się) edukacji globalnej”.
Materiały edukacyjne Fundacji Dzieła Kolpinga
Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu Fundacji Dzieła Kolpinga w Polsce „Odpowiedzialny konsument. Moje codzienne wybory-nasza wspólna sprawa.”
Malala, Istahil i Marilaine. Opowieści dziewczyn z południowych krain
Publikacja dla uczniów pt. Malala, Istahil i Marilaine. Opowieści dziewczyn z południowych krain oraz skrypt dla nauczyciela, opracowane w ramach projektu Stowarzyszenia „W stronę dziewcząt”.
Szanuj moje prawa, szanuj moją godność. Prawa seksualne i reprodukcyjne są prawami człowieka.
Publikacja przeznaczona dla osób pracujących z młodzieżą, zawiera scenariusze warsztatów i obszerne rozdziały z niezbędnymi informacjami i wskazówkami dla osób prowadzących. Publikacja została stworzona przez Amnesty International.
Plansze edukacyjne Fundacji Qdowa
Plansze edukacyjne przygotowane na potrzeby TEG 2015 w ramach projektu Fundacji Rozwoju Inicjatyw Lokalnych “Qdowa”, „Lokalnie = Globalnie na ziemi kłodzkiej”.
Drzewo Tamaryndowca. Siedem opowieści ze Złotej Krainy.
Publikacja zawierającą opowiadania napisane przez młodych Birmańczyków wraz z oryginalnymi ilustracjami. Wydane przez Fundację „Kultury Świata”, w ramach projektu „Świat oczami naszych birmańskich rówieśników.” Dodatkowe ćwiczenia do publikacji są dostępne na www.birmanskieopowiesci.pl
Scenariusz gry terenowej
Scenariusz gry terenowej opracowany przez Fundację Instytut Badania i Rozwoju Aktywności Społecznej, w ramach projektu „Edukatornia na rzecz Rozwoju”.
Jak włączać włączania wątki globalne do nauki przedmiotów ścisłych
Tekst ekspercki, podsumowujący rekomendacje w zakresie włączania wątków globalnych do nauki przedmiotów ścisłych, opracowany w ramach projektu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej, Młodzież, Technologie, Rozwój – projektujemy rozwiązania dla wyzwań współczesności.
Wzór na dobrą praktykę
Publikacja pokazująca dobre praktyki projektów uczniowskich z zakresu EG, opracowana w ramach projektu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej, Młodzież, Technologie, Rozwój – projektujemy rozwiązania dla wyzwań współczesności.
Zestaw gier edukacyjnych: „Gra o rozwój”
Zestaw gier opracowany w ramach projektu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej, Młodzież, Technologie, Rozwój – projektujemy rozwiązania dla wyzwań współczesności.